De komende dagen zakken de meest beloftevolle artiesten af naar Brussel. Daar vind namelijk ontdekkingsfestival BRDCST plaats. Op zijn eerste dag werden muziekliefhebbers verwend met de experimentele elektronica van Charlotte Adigéry en K Á R Y Y N.

We moeten toegeven, iedereen die gisteren op BRDCST moest zijn had wel even geduld nodig. Een lange wachtrij begroette ons bij aankomst aan de Ancienne Belgique. Een twintigtal minuten wachten, en net te laat om de start van Charlotte Adigéry mee te maken.

Charlotte Adigéry / 21.00 – 21.45 / AB Box

Uiteindelijk geraakten we toch in de AB Box, waar de Belgisch-Caribisch-Gentse met haar opvallende blonde lokken een goed gevulde Box voor zich had. Een vrolijk dansende menigte genoot van Adigéry haar muzikaal talent. Samen met Boris Zeebroek – zoon van Kamagurka – amuseerde ze zich voor de volle 100%. Ook het aanwezige publiek genoot zienderogen. Op de momenten dat Adigéry van haar platform, richting publiek beweegde, werd de AB Box uitzinnig. Ook toen de bekendere ‘Paténipat’ en ‘High Lights’ klonken, werd er vlot gedanst. Een erg fijne voorproefje van wat Adigéry deze zomer op o.a. Dour zal brengen.

K Á R Y Y N / 22.00 – 22.45 / AB Box

Intens, er is geen andere manier om dit concert te beschrijven. Op zeer mystieke wijze – en jammer genoeg nog voor een vrij lege zaal – verscheen de Amerikaans/Syrisch/Armeense K Á R Y Y N op het podium. Ze wandelde rustig naar de voorkant van het podium, waar ze vlak voor het publiek knielde en haar intro aanhoorde. Het was meteen duidelijk dat we met een sterk, intiem, intens concert te makken hadden.

Met haar elektronica, met etnische invloeden betoverde ze op BRDCST meermaals. Vooral toen ze ‘AMBETS GORAV’ a capella bracht. Meermaals besloot ze om bepaalde stukken zonder microfoon te zingen, wat voor een adembenemende, pure sensatie zorgde. Kippenvel. Op setafsluiter ‘EVER’ verdween ze in het duister. Einde van een prachtige drie kwartier.