Nieuwe ‘Make Belgium Great Again’ confronteert politici met gevaarlijke fietswegen, held stewardess Nidhi en strijd tegen sigarettenpeuken

© VTM

‘Make Belgium Great Again’ probeert week na week van ons land een betere plek te maken. Zo zette Frances Lefebure en haar MGBA-team zich al in voor klein elektro en ging het op zoek naar de held van stewardess Nidhi (die ze trouwens deze week vonden, lees dat hier).

Na twee afleveringen hebben Frances Lefebure en haar MBGA-team al heel wat werk verzet om onze maatschappij wat warmer en mooier te maken. Er zijn tonnen klein elektro ingezameld, stewardess Nidhi heeft de man gevonden die over haar heeft gewaakt tijdens de moeilijke uren na de aanslagen in Zaventem, meer Vlamingen zetten hun gsm op automodus wanneer ze rijden met de wagen en duizenden mensen deden mee aan de #doegewoon actie om te tonen dat iedereen zijn/haar liefde moet kunnen tonen op straat..

Verkeersveiligheid ligt Frances enorm nauw aan het hart. Dat toont ze opnieuw in de derde aflevering van ‘Make Belgium Great Again’. Nadat ze vorig jaar al de aandacht vestigde op middenvakrijders, gaat ze deze keer met vijf Vlaamse politici op fietstocht langs een aantal gevaarlijke fietspunten. De fietstocht wordt gevolgd door een nog stevigere verrassing. Daarnaast gaat ze de strijd aan tegen sigarettenpeuken en kondigt ze aan welke gemeente de Grote Klein Elektro Strijd wint.

Vlaamse toppolitici op de fiets

Deze zomer nodigde Frances een vijftal politieke kopstukken uit voor een “gezellige” fietstocht langs Vlaamse wegen. Daarmee wilde ze nogmaals hameren op het belang van degelijke maatregelen om de verkeersveiligheid te verbeteren.

België hoort volgens VIAS onderzoek immers tot de 3 slechtst presterende landen qua fietsdodelijkheid in Europa. In de eerste 6 maanden van 2019 stierven 48 fietsers en raakten elke dag 28 fietsers gewond. Terwijl alle andere cijfers over ongevallen in het verkeer dalen, stijgt het aantal fietsdoden en -gewonden.

Tijdens de fietstocht confronteerde Frances de politici met een aantal gevaarlijke punten op de baan. Nadien werden de kopstukken op een andere en erg emotionele manier in contact gebracht m