19 september 2020

JBC verrast met volledig Belgische terug-naar-school Local Market

Kledingketen JBC verrast vanaf 10 augustus met een terug-naar-school Local Market, daarmee zetten ze acht Belgische merken in de kijker die een bijzondere aandacht hebben voor mens, dier en planeet. Van A tot Z terug naar school én Belgisch: het kan.

Dat het Limburgse JBC sterk inzet op lokale partnerships, is niets nieuws. Na een participatie in Washcot, de start-up met wasbare luiers, en een recente samenwerking met de jonge printontwerpster Marylène Madou, verenigt JBC opnieuw de krachten met lokale ondernemers. Zoals steeds, streeft JBC naar een win-win samenwerking. De acht lokale merken geven een extra dimensie aan de winkelervaring van de JBC klant. 

Tegelijkertijd koopt de Limburgse modeketen alle producten aan en biedt de merken zo een mooi order na een turbulente tijd. Ann Claes, chief buying officer van JBC, legt uit: “Bij JBC begrijpen we als geen ander hoe uitdagend deze periode is voor lokale merken. Daarom willen wij met dit initiatief ons winkelnetwerk en onze communicatiekanalen ter beschikking stellen van merken die nog aan de weg timmeren of een nieuw product lanceren. We bieden hen met de Local Market een uniek platform om hun producten in de kijker te zetten en aan te bieden aan de Belgische consument”. 

Met de eerste Local Market die op 10 augustus van start gaat, focust JBC zich op de drukke terug-naar-school-periode. Zowel kleuters als lagereschoolkinderen en hun ouders worden verrast met een leuke mix van producten, ontworpen in België en geproduceerd met aandacht voor mens, dier en planeet in België of het buitenland. De Local Market is geen eenmalig project voor JBC. Bedoeling is om het concept na een succesvolle eerste editie te herhalen en de kaart te blijven trekken van Belgische partnerships. “Want samen staan we immers sterker!” besluit Ann Claes, chief buying officer van JBC.

Acht toffe Belgische merken 

JBC selecteerde acht Belgische merken voor de Local Market, elk met een uniek verhaal. Ieder JBC filiaal krijgt een eigen selectie van merken.  

Zo biedt Enfant Terrible uit Kluisbergen vrolijke mappen, etiketten, kaftpapier en verjaardagsuitnodigingen met headbangende dino’s en struisvogels in rolschaatsen. Hun doel? Een lach op de snoet van jong en oud toveren! 

Het Gentse helen b, voor velen vooral bekend van “die bekertjes met grappige tekeningen op”, werd opgericht door Helen Blanchaert, die alles tekent, ontwerpt en creëert wat het dagelijkse leven fijner maakt. Behalve de karakteristieke bekers, zitten er ook een turnzak en papierwaren in het assortiment. Deze tonen een vrolijk meisje, dat helen b speciaal voor de Local Market tekende.