Oscar and the Wolf – “Infinity”

© Oscar and the Wolf - Infinity

Oscar and the Wolf is weer terug met een nieuw album. Meermaals bekroond debuutalbum “Entity” is reeds drie jaar geleden uitgebracht. Max Colombie werkte het afgelopen jaar aan de langverwachte opvolger “Infinity” samen met producer Jeroen de Pessemier (The Subs / One Track Brain). 

In 2014 bracht Oscar and the Wolf “Entity” uit. Waar het project vroeger en indie-folkbandje was, zette het project stevig zijn tenten vast in een duister electropop-bos. Het album betekende het einde van de anonimiteit van Max Colombie, maar het begin van een ontdekking doorheen Sportpaleizen en de grootste festivalpodia.

Malibu

“Infinity” lijkt een aftakking te maken van wat “Entity” ons bracht. Colombie vat het album samen als de soundtrack voor een cabriorit van twee ex-geliefden in Malibu. Waar “Entity” snikken, tranen en een liefdesspel liet samenkomen, is “Infinity” een crying on the dancefloor. Eentje dat oplucht. “Infinity” is een sterke evolutie van de sound van Oscar and the Wolf, de singles “The Game” (weliswaar ontbrekend op dit album) en “You’re Mine” lieten al blijken van een meer dansbare evolutie.

Don’t you wanna have a little bit of fun?

Opener ‘So Real’ brengt je meteen thuis waar “The Game” ophield. Een nummer dat als eerste werd gelost van de nieuwe plaat. Ook “Breathing” en “Runaway”, de meeste recente singles vinden we op het album. Die “Breathing” waar Elton John fan van is.

“Exotic” Laat een prachtig spoor van zweet, beats en oneliners voor een beschonken break-up avond achter

“Exotic” laat een prachtig spoor van zweet, beats en oneliners voor een beschonken break-up avond achter: ‘I shouldn’t dance when you’re not around’. Meteen een van de betere nummers van het album. In ‘Susato’ bezingt Colombie de oneindige liefdesvraag: ‘It’s only love / Is it ever enough?’.

“Honey” bezorgt een van de meest Malibu-waardige sounds en een van de, te onthouden zinnen: ‘How do I swim right through an ocean of you’. “Queen” is dan weer een jazzy dobberend theelicht in een bad bij zonsondergang. Dat bad wordt in “Touch Down” een woeste zee. De kolkende lead en beat, door de hand van Colombie jagen je door het woelige water.

Turkse Dancetempel

“Chevrolet” laat de hartslag een voorlaatste keer in de hoogte gaan. De cabrio stuwt ons in hoogtempo naar “Fever”, het laatste nummer van de plaat. Een dancetrack met een gitaarlijn die me (vraag me niet waarom) beelden doet inbeelden van een Turkse Hamam die is omgebouwd tot een stomende dancetempel. Waarna Max Colombie zingend, als een onderwatergod opstijgt uit het water.

Een dancetrack met een gitaarlijn die me (vraag me niet waarom) doet denken aan een Turkse Hamam die is omgebouwd tot een stomende dancetempel.

Volgens ons een album dat de erkenning zal innen die Oscar and the Wolf, reeds bij “Entity” verdiende. Max Colombie laat ons duidelijk zien dat hij, na het ‘runnen for the gold and the money’ klaar is voor Infinity.