Metershoge Jupiler pils siert voortaan brouwerij van Jupille

Ook gezien? Nieuw uithangbord na de naamsverandering naar 'Belgium'

© AB InBev

Afgelopen zomer had AB InBev groot nieuws. Jupiler, de befaamde pils zou tijdelijk van naam veranderen naar ‘Belgium’, in het kader van de wereldbeker voetbal. Nu hangt er aan de brouwerij in het Waalse Jupille een nieuw en opvallend uithangbord, in de vorm van een metershoog Jupilerglas. 

Jupiler is uiteraard niet de eerste brouwerij die uitpakt met een metershoog bierglas. In het Antwerpse Breendonk siert een Duvel-glas en de boodschap ‘Ssst… hier rijpt den Duvel’ al jaren de gevel van de brouwerij. De nieuwe decoratie van Jupiler toont een metershoog, authentiek Jupiler,-glas inclusief bubbels en een perfect afgeschuimde schuimkraag. “We zijn fier op dit nieuwe uithangbord,” zegt Steven Van Belleghem, brouwerijdirecteur van Jupille. “De stunt met de naamsverandering is zeer goed onthaald, maar vanaf vandaag tonen we opnieuw onze Jupiler, en dit mooier en zichtbaarder dan ooit.”

Begin 2018 verdwenen de – sowieso verouderde – verwijzingen naar Jupiler van de gevel van de brouwerij in Jupille. De verwijdering van het logo kaderde in een groots opgezette campagne die Jupiler opstartte in de aanloop naar het WK voetbal. Het bier veranderde toen gedurende vijf maanden van naam en werd tijdelijk ‘Belgium’, het officiële bier van de FIFA Wereldbeker 2018. Sinds augustus is de vertrouwde naam Jupiler terug, maar het logo op de brouwerij werd nog niet vervangen. De afmetingen zijn 12m bij 30m en ’s nachts zal de stier uit het logo oplichten. “We wilden van de gelegenheid gebruik maken om ons bier nog mooier en trotser te tonen,” klinkt het bij Jupiler.
 

© AB InBev